één + één = drie

Persbericht_Samenwerking_TLT_HoMThe Lime Tree en House of Mediators willen hun ervaring als opleider resp. mediator-advocaten delen met deze juridische professionals, zodat die kunnen profiteren van de kennis en vaardigheden die al jarenlang met succes in de mediationpraktijk worden toegepast. Met de samenwerking willen zij bovendien advocaten in workshops kort en praktisch voorlichten over actuele ontwikkelingen en de gevolgen daarvan. Zoals de gevolgen die de aankomende mediationwetgeving zal hebben voor hun procespraktijk. Denk aan de aangekondigde introductie van de mediationrechter en de “verplichting” mediation te beproeven.

Eerste praktische training

In juni gaat de eerste training van start: ‘De verplichte klachtenfunctionaris: de kracht van een klacht’. Aanleiding voor deze training is de verplichting voor ieder advocatenkantoor om vanaf 1 januari 2015 een eigen klachtenfunctionaris te benoemen die binnen 1 maand moet beslissen of een klacht over zijn kantoor terecht is.

Het doel van de training is om de klachtenfunctionaris tools uit de mediationpraktijk aan te leren die helpen bij het bereiken van een snelle maatwerkoplossing waardoor het nemen van een formele beslissing over de klacht tegen zijn kantoor achterwege kan blijven.Zo wordt niet alleen voldaan aan de Verordening op de advocatuur, maar houdt het kantoor zeggenschap over de uitkomst. En worden klanten met klachten voor kantoor behouden.

Lees meer over de training De verplichte klachtenfunctionaris: de kracht van een klacht.