Om zicht te bieden op instituten die aantoonbaar naar tevredenheid van bedrijven en organisaties cursussen, trainingen, opleidingen, organisatieadvies of coaching hebben verzorgd, voert Cedeo klanttevredenheidsonderzoeken uit onder inkopers van deze diensten.

Cedeo erkend Open BedrijfsopleidingenCedeo-erkend Open Bedrijfsopleidingen

Op basis van de positieve uitslag van het uitgevoerde Klanttevredenheidsonderzoek mag The Lime Tree voor de periode van twee jaar het predikaat ‘Cedeo-erkend’ voeren.

Cedeo Klanttevredenheidsonderzoek

Hieronder een aantal citaten uit het onderzoek.

Logo_PDF Klik hier om het volledige rapport te lezen

Voortraject
De referenten in dit onderzoek naar de open opleidingen van The Lime Tree lichten hun keuze voor het bureau ondermeer als volgt toe: “The Lime Tree staat goed aangeschreven en de opleidingsinhoud sprak mij enorm aan. Het eerste contact met de medewerkers en de workshop deden daar nog een schepje bovenop”, “Ik had zelf een aantal opleidingen bij The Lime Tree gevolgd, en vond dat zij op een goede manier tegen teamdynamiek aankeken. Het lag voor de hand om onze leidinggevenden ook aan een cursus van The Lime Tree deel te laten nemen” en “Toen ik hoorde dat de training zou worden gegeven door een van de auteurs van het boek, werd ik nog enthousiaster. De korting die ik kreeg omdat ik eerder een cursus had gevolgd, trok mij over de streep.”

Uitvoering
Over de uitvoering is men unaniem positief. De opleidingen worden beoordeeld als interactief, praktijkgericht en afwisselend. Men is tevreden over de balans tussen theorie en oefening, en over de praktische toepasbaarheid van de lesstof. “De lesstof wordt op zo’n manier gepresenteerd, dat ik mij geen moment heb verveeld”, “Ik was er helemaal weg van. Het was interactief en afwisselend genoeg: de theorie, de methodieken, de oefeningen, het huiswerk. De laatste dag wordt in zijn geheel besteed aan het oefenen met acteurs” en “Je kunt het onmiddellijk toepassen in de praktijk. Na het eerste blok kon ik meteen al mijn dochter veel beter opvangen, toen die verdrietig van school thuiskwam”.

Natraject
Het natraject stemt allen die er hun mening over uitspreken, (zeer) tevreden. Over de resultaten van de opleidingen vertelt men desgevraagd: “Ik kon meteen toepassen wat ik had geleerd. Het is zo goed bevallen, dat ik inmiddels alweer aan een nieuwe module ben begonnen”, “De deelnemers zijn zeer goed te spreken over het resultaat in de praktijk” en “Ik kreeg direct na afloop van de opleiding mijn eerste opdracht binnen”.

Opleiders
Ook over de opleiders is iedereen tevreden tot zeer tevreden gestemd. Zij voldoen qua deskundigheid zowel als didactische vaardigheden ruimschoots aan de verwachtingen. Een greep uit de reacties: “De deelnemers zijn zeer onder de indruk van de docent. Hij is inhoudelijk heel kundig, maar ook als docent erg goed”, “De trainer was tot en met het taalgebruik aan toe voortreffelijk. Ik heb met open mond naar hem zitten luisteren”, “De docent is rustig en wekt veel vertrouwen. Ik vind het best vervelend om rollen te spelen, maar als hij het voordoet lijkt het al meteen veel makkelijker”, “De docent is tevens de directeur van The Lime Tree. Hij creëert een veilige omgeving waar je fouten mag maken”, “De trainer was heel praktisch ingesteld. Er zat weinig blabla bij. Hij doorzag de situatie snel, en had goed ingang bij mensen”, “Hij vroeg flink door. Er kwam veel humor aan te pas en er werden goede praktijkvoorbeelden gegeven. Je werd flink aan het denken gezet en soms ook wel in de tang genomen” en “De docent had een scherp oog. Hij heeft ons ook veel dingen meegegeven die niet direct met mediation te maken hebben.”

Prijs-kwaliteitverhouding
Met uitzondering van één referent die zich noch ontevreden, noch tevreden toont, kennen allen die op dit punt een oordeel geven de prijs-kwaliteitverhouding een score ‘vier’ of ‘vijf’ toe. Men merkt ondermeer op: “Ze zitten niet boven het gemiddelde in het segment”, “Toen ik er nog niets van af wist, vond ik het best duur, maar ze hebben een fantastisch stappenplan compleet met routebeschrijving naar registratie”, “De prijs-kwaliteitverhouding is goed, gelet op het aantal lesdagen, de verzorging en de kennis die wordt overgedragen” en “Ze zijn een van de oudste en beste instituten en daar betaal je voor, maar je krijgt er ook iets goeds voor terug”.

Tevredenheid opleiding / samenwerking totaal
Over het geheel genomen zijn alle referenten tevreden tot zeer tevreden over de open opleidingen van The Lime Tree. Gevraagd naar de sterke kanten van de opleidingen en de samenwerking met het bureau, laat men zich ondermeer lovend uit over de inhoudelijke aanwezige praktijkkennis. “The Lime Tree staat voor kwaliteit. Ze zijn zeer vooraanstaand in dit vakgebied”. Ook over de klantvriendelijkheid en de betrokkenheid bij de individuele cursist is men lovend: “Wat ik een sterk punt vind, is de persoonlijke aandacht voor de cursist: het meedenken en meepraten”, “De directeur zowel als de medewerkers hebben altijd even tijd voor een praatje” en “Het is een redelijk klein bureau. Ze kunnen snel schakelen en een stukje maatwerk leveren.”

Relatiebeheer
Over het relatiebeheer zijn allen goed te spreken. De meesten zijn zelfs zeer tevreden gestemd. Men is zeer te spreken over de persoonlijke benadering en de door The Lime Tree getoonde betrokkenheid: “Ze maken altijd tijd om even een praatje te maken. Het is super persoonlijk. Ze kennen iedereen bij naam” en “The Lime Tree onderhoudt het contact met de individuele cursist goed.

 

CEDEO_Logo