Ik ben Mart van de Wiel – officieel met pensioen, maar veel te jong en te gedreven om stil te zitten. Als MfN-gecertificeerd mediator, gespreksleider en adviseur help ik mensen en organisaties om uit lastige situaties te komen.

Tien jaar lang heb ik ervaring opgebouwd als mediator, gespreksbegeleider en participatieadviseur, waarvan 8 jaar specifiek als overheidsmediator bij de gemeente Almere. In die tijd heb ik me gespecialiseerd in het begeleiden van gevoelige en complexe kwesties: bezwaarschriften m.b.t. de toeslagenaffaire tot gesprekken tussen boze bewoners en overheid, van burenruzies, extreme woonoverlast, tot arbeidsconflicten tussen collega’s of met leidinggevenden, adviseren in en begeleiden van (moeilijke) gesprekken met groepen bewoners.

Waar ik bij help:

  • Toeslagenaffaire en soortgelijke kwesties
    Begeleiding en bemiddeling bij pijnlijke en complexe situaties, met oog voor rechtvaardigheid en herstel van vertrouwen.
  • Gesprekken met boze bewoners
    Rust en structuur brengen in verhitte gesprekken, zodat er weer écht geluisterd wordt.
  • Advies & participatie
    Ondersteuning bij participatieprojecten en bewonersbetrokkenheid, gericht op inclusiviteit en resultaat.
  • Buren- en arbeidsconflicten
    Bemiddeling die niet alleen het conflict oplost, maar ook relaties herstelt.
  • (Integriteits)klachten
    Zorgvuldige en eerlijke klachtafhandeling om vertrouwen en tevredenheid te waarborgen.

Kortom: ik geloof in de kracht van goed gesprek en echte verbinding – juist daar waar het ingewikkeld wordt. Spreken is zilver, luisteren is goud.