Karin heeft moeite met de confronterende stijl van haar direct-leidinggevende. Ze zou in haar dagelijkse communicatie met deze leidinggevende sterker willen staan. Hierdoor zou zij ook een betere kandidaat worden voor een promotie in de toekomst.

Een van de partners in de onderneming krijgt steeds minder motivatie om zich in te zetten voor de onderneming. Alle energie vloeit weg. De samenwerking met de andere partners gaat wringen.

Conflictcoaching

In de opleiding tot conflictcoach leer je hoe je een partij binnen een conflict kunt begeleiden. In een context wordt betekenis gegeven aan interacties. Vanuit aannames wordt de interactie verder vorm gegeven. Binnen een conflict worden destructieve communicatiepatronen ingezet en steeds maar weer herhaald. De coach kan dit op een ontschuldigende manier aan het licht brengen. Hierdoor wordt de coachee bewuster en conflictvaardiger in zijn interactie met de andere partij.

Bestemd voor:

  • Manager/leidinggevende
  • P & O professionals
  • Commerciële functie/accountmanager
  • Bedrijfs Maatschappelijk werkers
  • Coaches
  • Mediators die hun toolkit willen uitbreiden

Onderwerpen

  • Conflict coach begeleidingstraject
  • Beroepshouding van de (conflict) coach
  • Invloed van emoties op gedrag
  • Systemische kijk op conflicten
  • Lastige gesprekken
  • Hoe vergroot ik het zelfvertrouwen van mijn coachee?
  • Coaching binnen ethische dilemma’s

Karin heeft moeite met de confronterende stijl van haar direct-leidinggevende. Ze zou in haar dagelijkse communicatie met deze leidinggevende sterker willen staan. Hierdoor zou zij ook een betere kandidaat worden voor een promotie in de toekomst.

Een van de partners in de onderneming krijgt steeds minder motivatie om zich in te zetten voor de onderneming. Alle energie vloeit weg. De samenwerking met de andere partners gaat wringen.

Conflictcoaching

In de opleiding tot conflictcoach leer je hoe je een partij binnen een conflict kunt begeleiden. In een context wordt betekenis gegeven aan interacties. Vanuit aannames wordt de interactie verder vorm gegeven. Binnen een conflict worden destructieve communicatiepatronen ingezet en steeds maar weer herhaald. De coach kan dit op een ontschuldigende manier aan het licht brengen. Hierdoor wordt de coachee bewuster en conflictvaardiger in zijn interactie met de andere partij.

Bestemd voor:

  • Manager/leidinggevende
  • P & O professionals
  • Commerciële functie/accountmanager
  • Bedrijfs Maatschappelijk werkers
  • Coaches
  • Mediators die hun toolkit willen uitbreiden

Onderwerpen

  • Conflict coach begeleidingstraject
  • Beroepshouding van de (conflict) coach
  • Invloed van emoties op gedrag
  • Systemische kijk op conflicten
  • Lastige gesprekken
  • Hoe vergroot ik het zelfvertrouwen van mijn coachee?
  • Coaching binnen ethische dilemma’s
  • Data en locatie
  • Trainer
  • Periode Locatie
    15-9-2023 - 17-11-2023 The Lime Tree (Bilthoven)
    Trainer(s)
    Cor Frijters Direct inschrijven
    Dag DatumTijd
    Vrijdag15-09-202309:30 - 16:30 uur
    Vrijdag13-10-202309:30 - 16:30 uur
    Vrijdag03-11-202309:30 - 16:30 uur
    Vrijdag17-11-202309:30 - 16:30 uur
  •   ir. ing. Cor Frijters MA